3 stycken labbar

1.1 Häll upp ett glas kallt vatten
Min hypotes: jag tror att det blir kondensation på insidan av glaset.
Vad händer? Det blir små bubblor på botten av bägaren och vattnet blir ljummet.

10 Bubblor i kokande vatten
Min hypotes: Jag tror att det kommer komma bubblor.
Vad händer? Det bildas bubblor på botten och det blir kondensation på insidan av glaset.

7 Hu ändras volymen när is smälter?
Min hypotes: Jag tror att det blir mer vatten i bägaren.
Vad händer? Först innehöll mätglaset 200 ml sedan nästan 220 ml. Det blir ingen skillnad på vattennivån från B till D. Volymen förändras inte för en fryst isbit innehåller lika mycket vatten som en smält isbit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0